Huis aankopen in 7 stappen
Het kopen van een huis is een spannende reis, en bij Regron begeleiden we u graag bij elke stap. Ons 7-stappenplan geeft u een helder overzicht van het hele aankoopproces, zodat u precies weet wat u kunt verwachten.
Stap 1
Kennismaking
Uw kennismaking met Regron start met een vrijblijvend, informatief gesprek, bij voorkeur bij óns op kantoor of eventueel bij u thuis en op een tijdstip dat ú schikt. Wij nemen graag de tijd om persoonlijk met u kennis te maken en al uw woonwensen te vernemen. Op basis van uw woonwensen stellen wij uw uiteindelijke zoekprofiel op.
Stap 2
Zoekopdracht
Wij zoeken wij niet alleen in het aanbod van NVM-makelaars, maar ook bij niet-NVM-makelaars en particuliere aanbieders. We kunnen ook een gerichte woonwijkmailing uitvoeren. Voor de door u geselecteerde woningen maken we bezichtigingsafspraken en begeleiden we u bij alle bezichtigingen.
Stap 3
Bezichtiging
Wij beoordelen de aan te kopen woning op geschiktheid, bouwkundige staat, onderhoudstoestand, courantheid, ligging, bestemmingsplan, buurtontwikkelingen en dergelijke. Dit geeft uiteindelijk inzicht in een reële getaxeerde waarde. Deze waarde dient als basis voor ons aankoopadvies en de te hanteren onderhandelingstactiek.
Stap 4
Bouwkundige keuring
Wij adviseren over de eventuele noodzaak van een bouwkundige keuring van de aan te kopen woning. De keuring vindt plaats door een externe deskundige. Een bouwkundige keuring kan als ontbindende voorwaarde in de koopovereenkomst worden opgenomen, maar ook voor het verstrijken van de bedenktijd worden uitgevoerd. U heeft dan zekerheid over de uitkomst voordat u de koopakte tekent. Hierdoor komt u nooit voor verassingen te staan.
Stap 5
Prijsonderhandeling
en koopovereenkomst
Na uw besluit over het bod voeren wij alle onderhandelingen met de verkopende partij en beoordelen we de ontbindende voorwaarden en condities. Bij overeenstemming zorgen wij ervoor dat alle afspraken correct worden vastgelegd in de koopakte. Na beoordeling van het concept bespreken we samen de definitieve koopakte, die daarna kan worden ondertekend, zodat u de financieringsaanvraag kunt starten.
Stap 6
Notariële leveringsakte
en afrekening
Na ontvangst van de notariële leveringsakte en afrekening zullen wij deze voor u controleren en uw eventuele vragen beantwoorden. Vervolgens maken wij een afspraak met u en de verkopende partij voor de voorinspectie van de woning.
Stap 7
Sleuteloverdracht
Bij de voorinspectie controleren wij de meterstanden, zien er op toe dat gebruiksaanwijzingen en eventuele garantiebewijzen in de woning achterblijven, als alles naar behoren is opgeleverd kunt u naar de door u gekozen notaris. Na de ondertekening van de leveringsakte ontvangt u van de verkopers de sleutels van uw nieuwe woning!
Laten we samen uw volgende stap zetten!
Bent u op zoek naar advies, wilt u een afspraak maken, of gewoon meer weten over onze diensten? Neem gerust contact met ons op. Ons team van experts is slechts een telefoontje of e-mail verwijderd!